Historia
Czasopismo „Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne” ukazuje się od 1986 roku. Zmiany
zachodzące na przestrzeni lat na Uczelni, obecnie Uniwersytecie Jana Kochanowskiego
w Kielcach, spowodowały konieczność wprowadzenia zmian tytułu. Początkowo "Studia..." ukazywały się pod tytułem
„Kieleckie Studia Psychologiczne”. Od 1989 roku były wydawane jako „Kieleckie Studia Pedagogiczne i Psychologiczne”,
następnie od 2003 roku pod tytułem „Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej”. Od 2008 roku czasopismo
ukazywało się pod tytułem „Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego”.
Zmiany w tytule i formule pozwoliły na poszerzenie problematyki skoncentrowanej wokół szeroko rozumianej
edukacji.
„Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne” to czasopismo naukowe o zasięgu ogólnopolskim
wydawane przez Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach,we współpracy z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii
(do roku 2019 był to Wydział Pedagogiczny i Artystyczny) tegoż Uniwersytetu. Od roku 2014 ukazuje się co 6 miesięcy.
Numery ISSN: aktualny 2083-179X, poprzedni 1730-6795, e-ISSN 2449-8971.
Punktacja
Informujemy autorów, że za publikację w periodyku „Studia Pedagogiczne…” przyznawane jest obecnie 100 punktów (lista MEiN czasopism punktowanych).
Indeksowanie
Indeksowanie czasopisma w bazach naukowych:
Certyfikat Index Copernicus
BazHum - czasopisma humanistyczne i społeczne
Central and Eastern Europe Online Library
Polityka Open Access
Czasopismo od numeru 29 jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Współpraca
Współczesna cywilizacja przynosi wiele zagrożeń dla biopsychospołecznego rozwoju człowieka, przy czym obecnie na
gruncie edukacji podkreśla się konieczność dbania o jego harmonijny przebieg. W tej sytuacji ogromną rolę
odgrywają nauki społeczne, które przez podejmowane zagadnienia pozwalają spojrzeć na człowieka i nurtujące
go problemy z szerokiej perspektywy oraz dają wskazówki pozwalające na dostrzeganie i stymulowanie tych aspektów,
od których zależy jego wszechstronny rozwój. Umożliwiając wymianę poglądów na kształcenie i wychowanie,
wzbogacają refleksję teoretyczną, a także wspierają oraz inspirują praktyczne działania pedagogiczne.
Do współpracy zapraszamy autorów, dla których zasugerowane problemy stanowią istotną motywację do naukowych
poszukiwań i refleksji skierowanych na rozwijanie myśli teoretycznej. Mile widziane są także teksty związane
z praktycznym wykorzystaniem nowatorskich rozwiązań teoretycznych z zakresu nauczania i wychowania. Artykuły
zamieszczane w czasopismie są uprzednio kwalifikowane przez Radę Naukową, dzięki czemu dokonywana jest
selekcja, a następnie poddane recenzji zewnętrznej.
Trzon periodyka stanowią działy, uwzględniające zarówno refleksję teoretyczną, jak i badawczą empirię oraz
wymianę opinii:
- Artykuły i rozprawy
- Badania i komunikaty
- Recenzje, sprawozdania, opinie.