Historia
Czasopismo „Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne” ukazuje się od 1986 roku. Zmiany
zachodzące na przestrzeni lat na Uczelni, obecnie Uniwersytecie Jana Kochanowskiego
w Kielcach, spowodowały konieczność wprowadzenia zmian tytułu. Początkowo "Studia..." ukazywały się pod tytułem
„Kieleckie Studia Psychologiczne”. Od 1989 roku były wydawane jako „Kieleckie Studia Pedagogiczne i Psychologiczne”,
następnie od 2003 roku pod tytułem „Studia Pedagogiczne Akademii Świętokrzyskiej”. Od 2008 roku czasopismo
ukazywało się pod tytułem „Studia Pedagogiczne Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego”.
Zmiany w tytule i formule pozwoliły na poszerzenie problematyki skoncentrowanej wokół szeroko rozumianej
edukacji.
„Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne” to czasopismo naukowe o zasięgu ogólnopolskim
wydawane przez Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach,we współpracy z Wydziałem Pedagogiki i Psychologii
(do roku 2019 był to Wydział Pedagogiczny i Artystyczny) tegoż Uniwersytetu. Od roku 2014 ukazuje się co 6 miesięcy.
Numery ISSN: aktualny 2083-179X, poprzedni 1730-6795, e-ISSN 2449-8971.
Punktacja
Informujemy autorów, że za publikację w periodyku „Studia Pedagogiczne…” przyznawane jest obecnie 100 punktów (lista MEiN czasopism punktowanych).
Indeksowanie
Indeksowanie czasopisma w bazach naukowych:
![Copernicus](img/copernicus.png)
Certyfikat Index Copernicus
BazHum - czasopisma humanistyczne i społeczne
![BazHum](img/bazhum.png)
Central and Eastern Europe Online Library
![CEEOL](img/ceeol.png)
Polityka Open Access
Czasopismo od numeru 29 jest dostępne na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe
![CC](img/cc.png)
Współpraca
Współczesna cywilizacja przynosi wiele zagrożeń dla biopsychospołecznego rozwoju człowieka, przy czym obecnie na
gruncie edukacji podkreśla się konieczność dbania o jego harmonijny przebieg. W tej sytuacji ogromną rolę
odgrywają nauki społeczne, które przez podejmowane zagadnienia pozwalają spojrzeć na człowieka i nurtujące
go problemy z szerokiej perspektywy oraz dają wskazówki pozwalające na dostrzeganie i stymulowanie tych aspektów,
od których zależy jego wszechstronny rozwój. Umożliwiając wymianę poglądów na kształcenie i wychowanie,
wzbogacają refleksję teoretyczną, a także wspierają oraz inspirują praktyczne działania pedagogiczne.
Do współpracy zapraszamy autorów, dla których zasugerowane problemy stanowią istotną motywację do naukowych
poszukiwań i refleksji skierowanych na rozwijanie myśli teoretycznej. Mile widziane są także teksty związane
z praktycznym wykorzystaniem nowatorskich rozwiązań teoretycznych z zakresu nauczania i wychowania. Artykuły
zamieszczane w czasopismie są uprzednio kwalifikowane przez Radę Naukową, dzięki czemu dokonywana jest
selekcja, a następnie poddane recenzji zewnętrznej.
Trzon periodyka stanowią działy, uwzględniające zarówno refleksję teoretyczną, jak i badawczą empirię oraz
wymianę opinii:
- Artykuły i rozprawy
- Badania i komunikaty
- Recenzje, sprawozdania, opinie.